Marka Tatrzańska to prestiżowy certyfikat jakości przyznawany przez Starostwo w Zakopanem, stanowiący lokalne wyróżnienie. Jej głównym celem jest wspieranie i promowanie produktów oraz usług, które wyróżniają się najwyższym standardem jakości i są ściśle związane z lokalnym regionem i jego bogatą kulturą.
Aby uzyskać ten prestiżowy certyfikat, konieczne jest złożenie kompletnego wniosku w ramach aktualnego procesu naboru przed końcem bieżącego roku. Proces ten stanowi istotny krok dla przedsiębiorców i usługodawców z obszaru, którzy pragną podkreślić swoje zaangażowanie w utrzymanie najwyższych standardów jakości oraz aktywnie wspierać lokalną tożsamość i dziedzictwo kulturowe.
Czym właściwie jest certyfikat znaku jakości Marka Tatrzańska?
Marka Tatrzańska to prestiżowy certyfikat jakości, który umożliwia pełną identyfikację artykułów spożywczych, wyrobów, produktów rękodzielniczych oraz usług gastronomicznych, handlowych i noclegowych na obszarze powiatu tatrzańskiego. Nadawany przez zakopiańskie starostwo powiatowe certyfikat jest symbolem wysokiej jakości oraz ścisłego związku z lokalnym dziedzictwem kulturowym. Marka Tatrzańska to lokalny certyfikat jakości ustanowiony przez starostwo powiatowe w Zakopanem oraz Tatrzańską Agencję Rozwoju Promocji i Kultury.
Marka Tatrzańska przyznawana jest głównie za doskonałą jakość, a jej celem jest promowanie regionu poprzez wysokiej klasy produkty i usługi nawiązujące do lokalnej tradycji i kultury. Istotą konkursu o przyznanie Marki Tatrzańskiej jest wspieranie regionu poprzez obiekty o wysokich standardach związane z lokalnym dziedzictwem na terenie Powiatu Tatrzańskiego. Inicjatywa ta umożliwia pełną identyfikację artykułów spożywczych, wyrobów, produktów rękodzielniczych, a także usług gastronomicznych, handlowych, noclegowych i innych, świadczonych na obszarze Powiatu Tatrzańskiego.
Przyznawane certyfikaty stanowią wyjątkowe wyznaczniki prestiżu oraz autentyczności. Ich przyjęcie jest jednoznacznym świadectwem wysokich standardów jakości i silnych związków z lokalną tradycją. Marka Tatrzańska znacząco wpływa również na poprawę wizerunku regionu Tatrzańskiego. Przyznawanie znaku Marki Tatrzańskiej nie tylko jest symbolem renomy, ale również znacząco przyczynia się do rozwoju oraz doskonalenia wizerunku regionu. W ten sposób, poprzez wspieranie lokalnych przedsiębiorców i promowanie wysokich standardów, inicjatywa ta wpisuje się w długofalowy proces kształtowania pozytywnej percepcji oraz rozwoju gospodarczego obszaru Tatrzańskiego.
Przyznanie znaku Marki Tatrzańskiej w trzech kategoriach
Przyznawanie znaku Marki Tatrzańskiej jest realizowane w trzech kategoriach obejmujących:
- artykuły spożywcze – w ramach tej kategorii uwzględniane będą produkty spożywcze, których celem jest nie tylko doskonała jakość, lecz także silne związki z tradycją i kulturą regionu;
- wyroby i produkty rękodzielnicze – kategoria ta obejmie szeroki zakres wyrobów oraz produktów rękodzielniczych, promując unikalność i kreatywność lokalnych rzemieślników, a także ich ścisłe związki z dziedzictwem kulturowym;
- usługi gastronomiczne, handlowe, noclegowe i inne na terenie Powiatu Tatrzańskiego – w najbardziej zróżnicowanej kategorii uwzględnione będą usługi gastronomiczne, handlowe, noclegowe oraz inne, które wyróżniają się najwyższym standardem świadczenia usług na terenie Powiatu Tatrzańskiego.
Każda z tych kategorii ma na celu wyróżnienie i promocję różnych dziedzin działalności, wspierając jednocześnie rozwój lokalnych przedsiębiorstw i podkreślając ich zaangażowanie w utrzymanie wysokich standardów jakości ustanowionych przez starostwo powiatowe w Zakopanem.
Certyfikaty znaku jakości Marka Tatrzańska 2024 – do kiedy można składać wnioski?
Rozpoczyna się kolejna edycja konkursu Marka Tatrzańska 2024 – to będzie już szesnasta edycja tego prestiżowego konkursu, którego historia sięga 2008 roku. Wszystkie niezbędne dokumenty – zgłoszenia należy przesyłać do 31 grudnia obecnie trwającego roku. Laureaci zostaną ogłoszeni w połowie następnego roku. Zatem niebawem poznamy laureatów Marki Tatrzańskiej 2023.
Marka Tatrzańska to znakomity sposób na skuteczną i ciekawą promocję regionu tatrzańskiego ludziom z całej Polski, a także z innych krajów. Ponadto sprawia, że poszczególne produkty rękodzielnicze, pożywcze czy lokalny biznes jest nierozerwalnie kojarzony z regionem Tatrzańskim, stanowiąc jednocześnie znak najwyższej jakości.